sunnuntai 30. elokuuta 2009

Yleisiä kuulumisia

Hiiohei taas, ajattelin pitkästä aikaa kirjoittaa kunnolla kuulumisia.

Ollaan viimeisen parin kolmen viikon aikana lisätty koirien liikuntaa urakalla. Oon löytäny pari uutta tosi kivaa lenkkimestaa ja oon taas itekkin löytänyt sen "lenkkeilyn" kipinän. Vähintään tunti tai pari päivässä liikutaan vapaana metsässä, ja illalla 23 -> käydään hihnalenkillä, joka yleensä on puolesta tunnista tuntiin. Tosin, onhan koirat liikkuneet muutenkin paljon, mutta liikunta on ollu mulle lähinnä rannalla hengailua, pellon laidalla seisoskelua tms. Nyt oon ollut reipas ja ruvennut siis itsekin liikkumaan ja vitsi mulla on hyvä olo. Tänäänkin lenkkeiltiin pari tuntia, varmaan kilsoja kertyi 10, vettäkin satoi, mutta mä nautin, erityisesti nautin siitä miten koirat olivat onnellisia, se ilo paistaa niistä kun ne saa kirmailla vapaana ja vähän heittelen niille keppiä. Ja rrrrrrrakastan sitä, kun olen jossain uudessa paikassa ja saan koirien kanssa ettiä uusia lenkkipaikkoja ja reittejä. Se on jännää :D

Liikunnan lisäämisen jälkeen oon huomannut paljon positiivisia vaikutuksia, esimerkiksi Sauberin haukkuminen on melkein tyystin loppunut sisälä, se siis saa tarpeeksi aktivointia ja sille ei jää halua turhaan räkyttämiseen. Viivi on kovasti barffin ja liikunnan aikana kasvattanut lihasmassaa ja koirapuistossa saanut kehuja kovasti, miten tytöstä on muotoutunut "aikuinen". :) Etenkin eteen on tullut massaa kivasti :) Lilo jaksaa reippaasti olla lenkillä, mutta jos ollaan joidenkin kavereitten kanssa lenkillä niin Lilo yleensä töpöttää menemään meiän takana, se ei niinkää innostu samalla tavalla kuin silloin ku lenkkeilen oman lauman kanssa keskenään. Hihnalenkit yleensä käydään illalla siksi, koska Viivi on edelleen remmirähjä ja saan koko lauman kanssa lenkkeiltyä rauhassa ilman suurempia häiriöitä aina iltaisin. Pikkulikat ovat oppineet kävelemään jakajan kanssa, joka on helpottanut lenkkeilyä entisestään :)

Ruuan suhteen ollaan pysytty barffissa ja en aio vaihtaakaan. Viivi on energisempi, kuin ennen koska ainaisista ripuleista on päästy eroon. Lilossa ja Sauberissa en niinkään ole huomannut eroa, mutta hyvin tuntuu niillekin raakaliha ja vihannekset maistuvan ;) Sauberilta tosin hammaskivi saatiin kuriin parissa viikossa ja sen jälkeen sitä ei ole paljoa näkynyt :) Pitääkin muistaa käyä ostamassa lisää häränhäntiä ja luita, nyt kun pakkasta ollaan saatu tyhjennettyä kennelrehureissun jälkeen ;)

Oon niin onnellinen, kun mun koirat voi niin hyvin <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

 

Template Design By:
SkinCorner